Vuković, Ana (2022) Kriza uloge porodice i obrazovanja i nasilno ponašanje dece. In: Nasilje i deca. Institut za uporedno pravo, Beograd, pp. 37-44. ISBN 978-86-80186-80-1
Text
Vukovic Kriza uloge porodice i obrazovanja i nasilno ponašanje dece pdf.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (3MB) |
Abstract
Rad se bavi dez/integracijom porodice i obrazovanja kao dva najrevelantnija društvena podsistema za socijalizaciju dece kroz učenje i prenošenje dominantnih društvenih vrednosti i normi. Društvene vrednosti predstavljaju osnovne orijentire za socijalizaciju članova društva i posledično sprečavanje nasilja na osnovu njihovog kršenja, kako u pojedinačnom tako i u kolektivnom smislu. Kroz analizu promena unutar društvenih podsistema, autor ukazuje kako su promene u poimanju društvenih odnosa uticale na ulogu i funkcije porodice i obrazovanja, a jedna od posledica tih promena je i percepcija o položaju deteta u društvu. Analiza će obuhvatiti i prikaz transformacije individualno vs. kolektivno u okviru koje su različitim interpretacijama podložni vaspitanje i prava deteta. Jedan od ciljeva rada je da ukažemo da promene funkcija porodičnog i obrazovnog sistema mogu da utiču na porast nasilnog ponašanja kod dece. Autor zaključuje da promena ideoloških paradigmi o ulozi porodice i obrazovanja, kroz diferencirana tumačenja o formama prilagođavanja modernim trendovima, treba da obuhvati i društveno-istorijski kontekst zemalja na različitom stepenu društvenog razvoja.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | porodica, obrazovanje, deca, ideologija, društveni razvoj. |
Institutional centre: | Centre for sociological research and anthropological research |
Depositing User: | D. Arsenijević |
Date Deposited: | 09 Jan 2023 16:35 |
Last Modified: | 09 Jan 2023 16:35 |
URI: | http://iriss.idn.org.rs/id/eprint/1140 |
Actions (login required)
View Item |