Jovanović, Marko and Joković Pantelić, Milica S. (2022) Obrazovanje nacionalnih manjina u osnovnim školama u Republici Srbiji. Sociološki pregled, 56 (4). pp. 1378-1404. ISSN 2560-4880
Text
09_Jovanovic_Jokovic-Pantelic.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (336kB) |
Abstract
U radu se zastupa stav da razvoj društva zavisi od položaja, uloge i značaja obrazovnog sistema i da obrazovanje značajno utiče na formiranje ličnosti. Cilj rada je da utvrdi stanje osnovnoškolskog obrazovanja pripadnika nacionalnih manjina kako bi na osnovu toga mogle bolje da budu sagledane mere da bi se otklonili normativni i praktični nedostaci. Analizirana su tri modela osnovnoškolskog obrazovanja na jezicima nacionalnih manjina: celokupno obrazovanje na jednom od osam jezika nacionalnih manjina, uz obavezan nastavni predmet srpski kao nematernji jezik; celokupno obrazovanje na srpskom jeziku uz mogućnost pohađanja izbornog predmeta/programa s elementima nacionalne kulture (na maternjem jeziku); i dvojezično obrazovanje na srpskom jeziku i jeziku nacionalne manjine. Takođe, data je empirijska argumentacija za period od školske 2013/2014. do 2020/2021. godine. U zaključku rada ističe se da bi trebalo podići kapacitet obrazovnog sistema razvojem programa za stručno usavršavanje nastavnika jezika nacionalnih manjina, što bi obezbedilo kompetentan nastavni kadar. Uz to, treba unapređivati odgovarajuće kurikulume, udžbenike i druga nastavna sredstva za učenje manjinskih jezika u skladu s modernim pedagoškim metodama.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | obrazovanje, nacionalne manjine, strategija obrazovanja, modeli obrazovanja na jezicima nacionalnih manjina |
Institutional centre: | Centre for political research and public opinion |
Depositing User: | D. Arsenijević |
Date Deposited: | 21 Feb 2023 08:42 |
Last Modified: | 21 Feb 2023 08:42 |
URI: | http://iriss.idn.org.rs/id/eprint/1220 |
Actions (login required)
View Item |