Parametri razvoja modernog društva

Grk, Snežana (2018) Parametri razvoja modernog društva. In: Ka evropskom društvu: ograničenja i perspektive. Institut društvenih nauka, Beograd, pp. 45-67. ISBN 978-86-7093-212-8

[img] Text
SGrk_Ka_evropskom_društvu.pdf - Published Version
Restricted to Repository staff only until 1 June 2020.
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (278kB) | Request a copy

Abstract

Mnoge države su na vreme prepoznale parametre razvoja modernog društva. Brzi razvoj savremene tehnologije zahteva kreiranje nove politike koja će pratiti uticaj tehnoloških promena. To znači da država mora povećati ulaganja u istraživanje i razvoj, u inovacije, i povećati sredstva u podizanje nivoa obrazovanja. Obrazovanje je vredna investicija samo ako je konfigurirana da ispunjava zahteve budućnosti. Evropski lideri su shvatili da je ulaganje u evropsko obrazovanje nužno, da bi evropska privreda ostala konkurentna u globalnom smislu. U kontekstu daljih evropskih perspektiva Srbije, kao i njenog ekonomskog razvoja, prioritet vladajućih struktura u zemlji mora biti pronalaženje načina za savladavanje svih izazova i povezivanje parametara moderne ekonomije i društva – obrazovanja, nauke i tehnološkog razvoja. To je put ka stvaranju konkurentne i na znanju zasnovane ekonomije, usklađene s parametrima evropskog društva. Koliko je Srbija danas udaljena od evropskog društva, i koje su to prepreke koje stoje na putu njenog razvoja, analizira se u ovome radu.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: tehnološki razvoj, evropsko obrazovanje, ulaganje u istraživanje i razvoj, konkurentnost privrede, moderno društvo, technological development, European education, investment in research and development, competitiveness of the economy, modern society
Institutional centre: Centre for sociological research and anthropological research
Depositing User: Vesna Jovanović
Date Deposited: 22 Apr 2019 11:10
Last Modified: 22 Apr 2019 11:10
URI: http://iriss.idn.org.rs/id/eprint/144

Actions (login required)

View Item View Item