Kirin, Snežana and Vučetić, Ivana and Vasojević, Nena (2021) Upravljanje inovacijama u kompanijama u Srbiji. In: XIII Skup privrednika i naučnika SPIN ’21, Industrija 4.0 - mogućnosti, izazovi i rešenja za digitalnu transformaciju privrede. Univerzitet u Beogradu, Fakultet organizacionih nauka, Beograd, pp. 128-135. ISBN 978-86-7680-396-5
Text
7. Kirin, Vucetic, Vasojevic, 2021.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (9MB) |
Abstract
Ukoliko se termin inovacija posmatra u kontekstu ekonomije, odnosi se prvenstveno na primenu novih ideja za unapređenje proizvoda, usluga i procesa, korisnih za kompaniju i klijente. Upravljanje inovacijama je od vitalnog značaja za uspešno poslovanje kompanije, kako omogućava povezivanje sa različitim tržištima i obezbeđuje konkurentnost, što je posebno značajno za one u zemljama u razvoju. U ovom radu su prikazani rezultati istraživanja u kojoj meri se u kompanijama u Srbiji primenjuje strategija upravljanja inovacijama. Istraživanjem je obuhvaćeno 106 kompanija. Cilj istraživanja bio je utvrditi faktore koji utiču na zastupljenost inovacionih kapaciteta u kompanijama. Za potrebe istraživanja konstruisan je upitnik, kojim je, uzimajući u obzir 21 dimenziju upravljanja inovacijama, trebalo ispitati u kojoj meri kompanije u Srbiji primenjuju inovacione strategije. Podaci su obrađeni primenom statističkog programa IBM SPSS 19. Metoda analize varijanse (ANOVA) pokazuje da dimenzije upravljanja inovacijama zavise od veličine kompanije u odnosu na broj zaposlenih i novčani obrt kompanije.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | upravljanje inovacijama, kompanije u Srbiji, inovacioni kapaciteti, merenje inovacija |
Institutional centre: | Centre for sociological research and anthropological research |
Depositing User: | Srđan Jurlina |
Date Deposited: | 07 Dec 2023 19:19 |
Last Modified: | 07 Dec 2023 19:19 |
URI: | http://iriss.idn.org.rs/id/eprint/1795 |
Actions (login required)
View Item |