Profili nastavnika osnovnih škola u Srbiji prema opredeljenju za nastavni model tokom pandemije COVID-19

Vasojević, Nena A. and Vučetić, Ivana and Kirin, Snežana (2021) Profili nastavnika osnovnih škola u Srbiji prema opredeljenju za nastavni model tokom pandemije COVID-19. Norma, 26 (1). pp. 27-38. ISSN 0353-7129

[img] Text
12. Vasojevuc, et al 2021.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (5MB)

Abstract

Kvalitet nastavnog procesa u velikoj meri zavisi od nastavnika i njihovih kvalifikacija - uloga nastavnika je veoma značajna za uspešnu implementaciju novih nastavnih metoda. Ovaj rad je deo kvantitativne studije ispitivanja iskustva nastavnika osnovnih škola u Srbiji o radu u modelu onlajn nastave realizovanom tokom pandemije COVID-19, u poređenju sa tradicionalnim modelom nastave. Cilj rada je da se na osnovu iskaza i stavova nastavnika sagleda i definiše profil nastavnika u odnosu na izbor nastavnog modela koji im više odgovara za rad: profil nastavnika koji preferiraju isključivo tradicionalni model nastave i profil nastavnika koji preferiraju onlajn model nastave ili ne prave razliku u radu između ova dva nastavna modela. Pretpostavka je bila da će nastavnici koji imaju manje godina radnog staža, više stručnog usavršavanja i viši stepen obrazovanja preferirati onlajn model nastave. Za potrebe istraživanja konstruisan je onlajn upitnik iz dva dela. Prvi deo upitnika odnosio se na socio-demografske podatke, a drugi na karakteristike nastavnog procesa u zavisnosti od primenjenog modela. Za procenu uticprethodnih obuka na izbor preferiranog modela nastave korišćen je t-test nezavisnih uzoraka. Istraživanje je sprovedeno tokom januara i februara 2021. godine. Uzorak istraživanja činilo je 609 predmetnih nastavnika. Rezultati istraživanja pokazuju da izbor tradicionalnog ili onlajn nastavnog modela zavisi od toga koliko se nastavnik oseća kompetentnim za izvođenje onlajn nastave i od dužine trajanja prethodne obuke u okviru redovnog stručnog usavršavanja iz oblasti IKT-a. Rezultati istraživanja samo su delimično potvrdili početnu pretpostavku.

Item Type: Article
Additional Information: Studija je realizovana uz podršku Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, prema Sporazumu o realizaciji i finansiranju naučno-istraživačkog rada NIO za 2021. godinu.
Uncontrolled Keywords: tradicionalna nastava, onlajn nastava, profil nastavnika, kompetencije, COVID-19
Institutional centre: Centre for sociological research and anthropological research
Depositing User: Srđan Jurlina
Date Deposited: 07 Dec 2023 19:41
Last Modified: 07 Dec 2023 19:41
URI: http://iriss.idn.org.rs/id/eprint/1800

Actions (login required)

View Item View Item