Mediji, novinarstvo i tabloidizacija: Još jedna priča o dobru i zlu

Penezić, Slobodan (2015) Mediji, novinarstvo i tabloidizacija: Još jedna priča o dobru i zlu. MEDIJI I KOMUNIKACIJE – međunarodni naučni časopis za medije, 2 (2). pp. 159-173. ISSN 2336-9981

[img] Text
SP-txt-MC-2015.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (363kB)

Abstract

Aktuelne diskusije i istraživanja na temu medija neizbežno imaju i pitanje medijskih tabloida i tabloidizacije kao pojave koja se najjednostavije tumači kao posledica određenog načina rada medija i uticaja sadržaja koji kreiraju. Činjenica da ta pojava rezultira i nepoštovanjem osnovnih načela tzv. kvalitetnog novinarstva i da često narušava brojne kulturne i pravne norme, često ipak zamagljuje mogućnost da se o pravim uzrocima takvih pojava sazna dovoljno i njihov potencijal pokuša preokrenuti u pozitivnom smeru. Mistifikacije, nerazumevanje suštine problema i nastojanja da se generalizacijama i redukcionizmom, kroz apriorno negativiziranje tabloida, prikriju druge manjkavosti, ne dozvoljavaju da se sagleda kompletna slika i na pravi način progovori o toj temi. Pokušati tako nešto, zapravo znači zaroniti u srž aktuelne medijske filozofije. Uspeh tog pokušaja može značiti i šansu da se u okolnostima brojnih izazova koji danas stoje pred medijima otkriju neuralgične tačke medijskih procesa i brojne mane, ali istovremeno ukaže na moguće pozitivne aspekte i tako čitav tok pokuša staviti u funkciju efikasnijeg suprotstavljanja raznim negativnim pojavama. Predmet ovog rada stoga je pregled i analiza različitih teorijskih ocena i uvida u praksu rada tabloida, nastojeći da se detaljnije osmotri njihov rad i dominantne medijske filozofije danas. Polazeći od mišljenja da smo svedoci evolutivne faze u razvoju medija koja se mora usmeriti na pravi način, cilj je uočavanje stvarnih uzroka negativnosti koje prate rad pojedinih medija i želja da se ukaže na mogućnost drugačije upotrebe pojedinih aspekata aktuelnih medijskih strategija i njihovog rada uopšte. Osnovna teza, koja je i u središtu takvih namera, jeste da većinu aktuelnih procesa ne smemo posmatrati s unapred dodeljenim negativnim predznakom, jer njihove posledice zavise od samih medijskih aktera i mogu imati i drugačije efekte, ukoliko se razumeju i iskoriste na pravi način

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: tabloidi, tabloidizacija, kvalitetno novinarstvo, menadžment
Institutional centre: Centre for political research and public opinion
Depositing User: D. Arsenijević
Date Deposited: 14 Feb 2025 11:11
Last Modified: 14 Feb 2025 11:11
URI: http://iriss.idn.org.rs/id/eprint/2583

Actions (login required)

View Item View Item