Penezić, Slobodan and Kauzlarić, Goran (2024) Neoliberalna epistemologija i konceptualne promene u medijskom posredovanju. LIMES plus (20). pp. 83-117. ISSN 1820-0869
![]() |
Text
SP-txt-Limes-2024.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (968kB) |
Abstract
Rad pruža pregled ključnih istorijskih i teorijskih promena u razumevanju medijski posredovane komunikacije, sa posebnim fokusom na uticaj neoliberalnih epistemoloških paradigmi. Analiza ispituje uokviravanje funkcije medija, proizvodnje znanja i društvenih procesa, kroz odnose između ideologije, tehnologije i komunikacije. Iz ugla kritičke teorije i modela paradigmatskih smena, razmatraju se agnotološke ideacije i prakse, odnosno, neoliberalne epistemičke politike kao aspekt savremenih komunikacijskih izazova s naglaskom na vezama teorije (ne)znanja, otklona od prosvetiteljstva i implicitnog nasleđa kibernetike. Posebna pažnja posvećena je ideološkomuokviravanju digitalnih tehnologija i promenama u medijskoj sferi, uključujući transformaciju normativnih uloga informisanja, demokratije i javne sfere. Iz preglednog karaktera istraživanja proističe slika o potrebi za reevaluacijom nasleđenih modela tj. nov heuristički okvir za buduća istraživanja neoliberalne medijatizacije i njenih teorijskih interpretacija. Fokus na epistemičkim okvirima koji utiču na transformaciju normativnih uloga medija, modifikuje osnov razumevanja načina na koji se komunikacijski procesi i njihova teorijska osnova razvijaju u svetlu neoliberalnih društvenih i tehnoloških dinamika
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | neoliberalizam; socijalna epistemologija; agnotologija; medijske studije; kritička teorija; komunikacija; kibernetika |
Institutional centre: | Centre for political research and public opinion |
Depositing User: | D. Arsenijević |
Date Deposited: | 05 Mar 2025 09:00 |
Last Modified: | 05 Mar 2025 09:00 |
URI: | http://iriss.idn.org.rs/id/eprint/2597 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |