Jovanović, Marko (2025) ДА ЛИ СЕ РАЗУМЕМО? ДВОЈЕЗИЧНОСТ У ОБРАЗОВАЊУ У МАЊИНСКИМ СРЕДИНАМА У СРБИЈИ. Institut društvenih nauka, Beograd. ISBN 978-86-7093-288-3
Full text not available from this repository. (Request a copy)Abstract
Република Србија је мултиетничка и мултикултурална држава у којој живи значајан број припадника различитих народа и етничких заједница. У њој живе припадници преко четрдесет мањинских заједница који, према резултатима последњег пописа становништва, чине 12,29% укупног броја становника. Код већине тих заједница у свакодневној употреби се користе њихови сопствени језици. У појединим случајевима мањински језици су ексклузивни медијум комуникације, али такође немали број припадника националних мањина поред њих упоредо користи и српски језик, а у мултиетничким срединама некад и неки други доминантно заступљен језик у тој локалној средини. Међусобно познавање језика других заједница је основ за остваривање међугрупних контаката, повезивање и интеграцију у шире друштво. Поставља се питање да ли актуелне образовне политике у мањинским срединама у Србији подстичу двојезичност кроз образовање или воде сегрегацији. Циљ ове књиге је управо евалуација актуелних образовних политика на основу емпиријских података и идентификовања изазова и евентуалних препрека са којима се образовни систем и сви актери који у њему учествују суочавају. Књига је подељена у три целине од којих прва представља теоријску поставку истраживања.
Item Type: | Book |
---|---|
Institutional centre: | Centre for political research and public opinion |
Depositing User: | D. Arsenijević |
Date Deposited: | 28 May 2025 08:22 |
Last Modified: | 28 May 2025 08:29 |
URI: | http://iriss.idn.org.rs/id/eprint/2691 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |