Šobot, Ankica (2016) Specifičnosti u pogledu obrazovanja prema nacionalnoj pripadnosti i multikulturalizam u Srbiji. In: Stanje i perspektive multikulturalizma u Srbiji i državama regiona. Naučni skupovi / SANU ; knj. 165. Odeljenje društvenih nauka, Odbor za proučavanje nacionalnih manjina i ljudskih prava (38). Srpska akademija nauka i umetnosti : Institut društvenih nauka, Beograd, pp. 275-291. ISBN 978-86-7025-710-8 (SANU) ISBN 978-86-7093-169-5 (IDN)
Text
ASobot_Stanje_i_perpektive_multikulturalizma.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (402kB) |
Abstract
Osnovna namera ovog rada jeste da se obrazovna struktura stanovništva prema nacionalnoj pripadnosti sagleda kao okvir multikulturalizma u Srbiji. Zastupljenost lica povoljnijih obrazovnih karakteristika među pripadnicima etničkih zajednica predstavlja pozitivnu vrednost sa stanovišta zajedničkog života kroz očuvanje etničkih identiteta i uvažavanje nacionalnih osobenosti. Suprotno od toga, visoki udeli lica nižih obrazovnih nivoa među pripadnicima nacionalnih manjina mogu imati negativne implikacije iz ugla njihove društvene integracije. Prvi pogled na podatke o udelu visokoobrazovanih i onih koji imaju niže od srednjeg obrazovanja upućuje na intenzivne razlike. Analiza će biti usmerena ka uočavanju nacionalnosti u kojima zastupljenost lica sa ovim obrazovnim karakteristikama bitno odstupa od proseka za Srbiju, odnosno od udela kod pripadnika srpske nacionalnosti. Imajući u vidu ove razlike, u radu će se diskutovati o multikulturalizmu i izazovima koji na tom putu stoje. Deo pažnje biće usmeren na obrazovnu strukturu lica koja se nisu naci onalno odredila (Jugosloveni, regionalna pripadnost i oni koji se nisu izjasnili). Time se dobija uvid u to da li postoji obrazovna specifičnost u pogledu izjašnjavanja o nacionalnoj pripadnosti i kako se ispoljava. Takođe, poređenje mlađih i starijih generacija, kada je reč o obrazovnoj strukturi nacionalnosti i stanovništva ostalih modaliteta izjašnjavanja, usmerava zaključivanje o osobenostima multikulturalizma u Srbiji i njegovim tendencijama. Centralno pitanje zaključnog razmatranja jeste da li razlike u nivou obrazovanja prema nacionalnoj pripadnosti predstavljaju povoljnu okolnost ili su kočnica multikulturalizmu u Srbiji.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | obrazovanje, nacionalna pripadnost, društvena integraci- ja, Srbija, education, ethnicity, social integration, Serbia |
Institutional centre: | Centre for demographic research |
Depositing User: | Vesna Jovanović |
Date Deposited: | 12 Jan 2021 09:46 |
Last Modified: | 12 Jan 2021 09:46 |
URI: | http://iriss.idn.org.rs/id/eprint/427 |
Actions (login required)
View Item |