Rašević, Mirjana (2020) Rodni kontekst roditeljstva. In: Srbija: rod, politike, stanovništvo. Edicija Zbornici . Srpska akademija nauka i umetnosti : Institut društvenih nauka, Beograd, pp. 10-27. ISBN 978-86-7093-235-7(print) ISBN 978-86-7093-234-0(online)
Text
MRasevic_Srbija_rod_politike_stanovnistvo.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (455kB) |
Abstract
Istraživanja pokazuju da je nezadovoljstvo žene svojim statusom u partnerskim odnosima, porodici i društvu, jedan od faktora nedovoljnog rađanja u Srbiji. U ovom radu se nivo rodne ravnopravnosti kao determinante fertiliteta stanovništva razmatra iz više aspekata. Prvo se diskutuje teorijsko objašnjenje značaja ovog faktora za nivo rađanja u jednoj razvijenoj populaciji primenom teorije planiranog ponašanja. Zatim se izneti stav potvrđuje ukrštanjem makro podataka koji se odnose na status žene, stepen socioekonomskog razvoja i nivo rađanja u evropskim zemljama. U tu svrhu koristi se indeks rodne nejednakosti, indeks humanog razvoja i stopa ukupnog fertiliteta. Potom se neravnopravni položaj žene u različitim aspektima života u Srbiji, bitan za donošenje odluke o rađanju deteta (dece) potkrepljuje nalazima više novijih istraživanja različitog tipa. Na kraju rada su razmotrena očekivanja od političkog odgovora u nas, koja se tiču ostvarivanja ciljeva Agende za održivi razvoj do 2030. godine Ujedinjenih nacija i Strategije podsticanja rađanja, relevantnih za rodni kontekst roditeljstva.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | odluka o rađanju, status žene, socioekonomski razvoj, Strategija podsticanja rađanja, Agenda 2030, childbearing decision, women’s status, socioeconomic development, Birth Promotion Strategy, 2030 Agenda |
Institutional centre: | Centre for demographic research |
Depositing User: | Vesna Jovanović |
Date Deposited: | 11 Jan 2021 22:40 |
Last Modified: | 11 Jan 2021 22:40 |
URI: | http://iriss.idn.org.rs/id/eprint/461 |
Actions (login required)
View Item |