Vuković, Ana (2020) Obrazovanje kao činilac društvenog razvoja: reforma obrazovanja u Srbiji po ugledu na EU. In: Izazovi održivog razvoja u Srbiji i Evropskoj uniji. Edicija Zbornici . Institut društvenih nauka, Beograd, pp. 140-153. ISBN 978-86-7093-237-1
Text
Vukovic_Izazovi_odrzivog_razvoja.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (430kB) |
Abstract
Rad razmatra društvene mehanizme, razloge, povode i posledice prve decenije reforme obrazovanja u Srbiji, u 21. veku. U tom periodu postavljena su osnovna načela reforme, nakon čega se proces obrazovne reforme odvija manje-više po inerciji. Reformom je projektovano da se Srbija razvija kao kompatibilno područje tržišta radne snage s EU, u smislu strukturne uniformnosti obuke radne snage („obrazovnih ishoda”). To omogućava da investitori iz EU imaju u Srbiji rezervoar jeftinije radne snage, zadovoljavajućeg nivoa obuke, kao i da ustanove i kompanije iz EU imaju mogućnosti da iz Srbije, brzo i bez posebnih troškova, povlače deficitarne kadrove. To je, u Volerstinovom svetsko-sistemskom smislu, karakteristika zavisne, poluperiferijske, odnosno, polukolonijalne privrede.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | reforma obrazovanja, društveni odnosi, kapitalistički svetski sistem, poluperiferija, neokolonijalizam, education reform, social relations, capitalist world system, semi-periphery, neocolonialism |
Institutional centre: | Centre for sociological research and anthropological research |
Depositing User: | Vesna Jovanović |
Date Deposited: | 21 Jan 2021 21:12 |
Last Modified: | 21 Jan 2021 21:12 |
URI: | http://iriss.idn.org.rs/id/eprint/484 |
Actions (login required)
View Item |