Matić, Jovanka (2017) Medijski populizam i politički populizam. In: Populizam. Institut društvenih nauka, Centar za politikološka istraživanja i javno mnjenje, Beograd, pp. 131-146. ISBN 978-86-7093-190-9
Text
JMatic_Populizam.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (6MB) |
Abstract
Istrazivanja o ulozi medija u usponu populističkih partija u Zapadnoj Evropi koriste koncept medijskog populizma. Njime je prvobitno označavana informativna produkcija tabloidnih medija koji daju veliku pažnju populistima zbog svoje usmerenosti na skandal, personalizaciju, konfliktan govor, isl. i time deluju kao nenamerni pomagači političkog populizma. Kasnije elaboracije koncepta vide medije same kao proizvodače populizma, a ne samo njegove transportere i insistiraju da se ove dve medijske prakse istražuju zasebno. Tekst zastupa ideju da mediji utiču na birače tako što obezbeđuju sliku sveta, jednu od mogućih, u kojoj neke političke poruke za njih imaju više smisla od drugih. Stoga je potrebno izučavati tabloidnu sliku sveta kao celinu, posebno njenu vrednosnu strukturu, da bi se videlo na koje načine ona utiče da populističke ideje i u tom kontekstu budu više smislene od drugih.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | populizam, medijski populizam, mediji, ideologija |
Institutional centre: | Centre for political research and public opinion |
Depositing User: | Vesna Jovanović |
Date Deposited: | 11 Mar 2019 11:41 |
Last Modified: | 11 Mar 2019 11:41 |
URI: | http://iriss.idn.org.rs/id/eprint/94 |
Actions (login required)
View Item |