Vasojević, Nena A. and Vasojević, Irena and Knežević Lukić, Nevenka (2024) Настава математике у Вишој женској школи (1863-1904). In: TEMATCOM2024- Прва конференција о настави математике и информатике. Крагујевац : Природно-математички факултет, Крагујевац, p. 46. ISBN 978-86-6009-111-8
Text
ISPRAVNA VERZIJAKnjiga apstrakata TEMATCOM2024.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (16MB) |
Abstract
Чак ни данас, скоро да се ништа не зна о раду првих образовних институција (школа) намењених образовању девојчица у 19. веку, посебно са дидактичко-методичке тачке гледишта. Да би се боље разумео пут од настанка првих до најмодернијих школа (Ђорђевић, Лукић, 2018: 79), важно је разумети курикулуме, програме и наставна средства која су се примењивала у то време. Прегледом релевантне научне литературе могуће је наићи на ретке податке који указују на начин организовања наставе, али без дубље анализе наставних планова, програма и ресурса. Ово стање ствари може се донекле разумети, јер су девојчице стицале право на образовање много касније него дечаци. Чињеница да је прва девојачка школа отворена много пре доношења закона о отварању девојачких основних школа пуно говори о положају девојчица (Васојевић, 2014). Тек у шездесетим годинама 19. века почело се разматрати више образовање женске омладине, а 1863. године кнез Михаило Обреновић потписао је Закон о отварању прве Више женске школе у Београду (Кнежевић-Лукић и Васојевић, 2021). Рад ће приказати преглед наставе математике у Вишој женској школи, са посебним освртом на наставни садржај који је примењиван у пракси. На овај начин, биће дат специјални теоријски допринос историји педагогије и методике наставе математике.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Женска гимназија, настава математике, образовање девојчица |
Institutional centre: | Centre for sociological research and anthropological research |
Depositing User: | D. Arsenijević |
Date Deposited: | 03 Sep 2024 09:20 |
Last Modified: | 03 Sep 2024 09:20 |
URI: | http://iriss.idn.org.rs/id/eprint/2390 |
Actions (login required)
View Item |