Настава математике у Вишој женској школи (1863-1904)

Vasojević, Nena A. and Vasojević, Irena and Knežević Lukić, Nevenka (2024) Настава математике у Вишој женској школи (1863-1904). In: TEMATCOM2024- Прва конференција о настави математике и информатике. Крагујевац : Природно-математички факултет, Крагујевац, p. 46. ISBN 978-86-6009-111-8

[img] Text
ISPRAVNA VERZIJAKnjiga apstrakata TEMATCOM2024.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (16MB)

Abstract

Чак ни данас, скоро да се ништа не зна о раду првих образовних институција (школа) намењених образовању девојчица у 19. веку, посебно са дидактичко-методичке тачке гледишта. Да би се боље разумео пут од настанка првих до најмодернијих школа (Ђорђевић, Лукић, 2018: 79), важно је разумети курикулуме, програме и наставна средства која су се примењивала у то време. Прегледом релевантне научне литературе могуће је наићи на ретке податке који указују на начин организовања наставе, али без дубље анализе наставних планова, програма и ресурса. Ово стање ствари може се донекле разумети, јер су девојчице стицале право на образовање много касније него дечаци. Чињеница да је прва девојачка школа отворена много пре доношења закона о отварању девојачких основних школа пуно говори о положају девојчица (Васојевић, 2014). Тек у шездесетим годинама 19. века почело се разматрати више образовање женске омладине, а 1863. године кнез Михаило Обреновић потписао је Закон о отварању прве Више женске школе у Београду (Кнежевић-Лукић и Васојевић, 2021). Рад ће приказати преглед наставе математике у Вишој женској школи, са посебним освртом на наставни садржај који је примењиван у пракси. На овај начин, биће дат специјални теоријски допринос историји педагогије и методике наставе математике.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: Женска гимназија, настава математике, образовање девојчица
Institutional centre: Centre for sociological research and anthropological research
Depositing User: D. Arsenijević
Date Deposited: 03 Sep 2024 09:20
Last Modified: 03 Sep 2024 09:20
URI: http://iriss.idn.org.rs/id/eprint/2390

Actions (login required)

View Item View Item