Jovanović, Predrag (2020) Izazovi upravljanja i motivacije u javnom sektoru u Srbiji. In: Izazovi održivog razvoja u Srbiji i Evropskoj uniji. Edicija Zbornici . Institut društvenih nauka, Beograd, pp. 118-139. ISBN 978-86-7093-237-1
Text
PJovanovic_Izazovi_odrzivog_razvoja.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (591kB) |
Abstract
Dobro upravljanje je jedan od najznačajnijih izazova u reformama javnog sektora i primeni rešenja koja čine ,,Jedinstven administrativni prostor EU”. Osnovne karakteristike Novog javnog menadžmenta su: a) ciljevi se određuju tako da budu blisko povezani sa rezultatima (performansama) i b) ovlašćenja i odgovornosti se delegiraju na niže nivoe kako bi se približili mestu pružanja usluga građanima. U Srbiji i dalje preovlađuje centralizacija u odlučivanju i fokusiranost na administrativnu odgovornost, dok se rezultati i performanse zanemaruju. Istraživanje za oblast javnih nabavki pokazalo je veoma visok stepen demotivisanosti hijerarhijski nižih nivoa unutar naručioca i dominantnu negativnu motivaciju zaposlenih. Zaposleni i rukovodioci kod naručilaca istakli su bolju organizaciju, jasnije definisane odgovornosti, veću motivisanost učesnika u postupku, kao i bolju komunikaciju i saradnju među njima kao bitne faktore unapređenja rada. Svi oni spadaju u upravljačku odgovornost i kao takvi su internog karaktera.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | upravljanje, motivacija, javni sektor, odlučivanje, odgovornost, management, motivation, public sector, decision making, responsibility |
Institutional centre: | Centre for economic research |
Depositing User: | Vesna Jovanović |
Date Deposited: | 21 Jan 2021 21:14 |
Last Modified: | 21 Jan 2021 21:14 |
URI: | http://iriss.idn.org.rs/id/eprint/483 |
Actions (login required)
View Item |