Izazovi upravljanja i motivacije u javnom sektoru u Srbiji

Jovanović, Predrag (2020) Izazovi upravljanja i motivacije u javnom sektoru u Srbiji. In: Izazovi održivog razvoja u Srbiji i Evropskoj uniji. Edicija Zbornici . Institut društvenih nauka, Beograd, pp. 118-139. ISBN 978-86-7093-237-1

[img] Text
PJovanovic_Izazovi_odrzivog_razvoja.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (591kB)

Abstract

Dobro upravljanje je jedan od najznačajnijih izazova u reformama javnog sektora i primeni rešenja koja čine ,,Jedinstven administrativni prostor EU”. Osnovne karakteristike Novog javnog menadžmenta su: a) ciljevi se određuju tako da budu blisko povezani sa rezultatima (performansama) i b) ovlašćenja i odgovornosti se delegiraju na niže nivoe kako bi se približili mestu pružanja usluga građanima. U Srbiji i dalje preovlađuje centralizacija u odlučivanju i fokusiranost na administrativnu odgovornost, dok se rezultati i performanse zanemaruju. Istraživanje za oblast javnih nabavki pokazalo je veoma visok stepen demotivisanosti hijerarhijski nižih nivoa unutar naručioca i dominantnu negativnu motivaciju zaposlenih. Zaposleni i rukovodioci kod naručilaca istakli su bolju organizaciju, jasnije definisane odgovornosti, veću motivisanost učesnika u postupku, kao i bolju komunikaciju i saradnju među njima kao bitne faktore unapređenja rada. Svi oni spadaju u upravljačku odgovornost i kao takvi su internog karaktera.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: upravljanje, motivacija, javni sektor, odlučivanje, odgovornost, management, motivation, public sector, decision making, responsibility
Institutional centre: Centre for economic research
Depositing User: Vesna Jovanović
Date Deposited: 21 Jan 2021 21:14
Last Modified: 21 Jan 2021 21:14
URI: http://iriss.idn.org.rs/id/eprint/483

Actions (login required)

View Item View Item