Kreativne industrije, kultura i ekonomski razvoj

Ostojić, Ivana (2015) Kreativne industrije, kultura i ekonomski razvoj. In: Globalizacija i kultura. Centar za ekonomska istraživanja Instituta društvenih nauka, Beograd, pp. 354-361. ISBN 978-86-7093-157-2

[img] Text
IOstojic_Kreativne_industrije.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (755kB)

Abstract

Nastanak nove paradigme razvoja u kojoj dominantno mesto zauzimaju znanje, veštine, inovacije, kreativnost, originalnost, dovodi do niza promena ne samo u privrednoj strukturi, nego i u konceptima rasta i razvoja. Kreativnost, inovacije i kultura poprimaju obeležje ekonomski relevantnih faktora, pri čemu kreativni resursi dobijaju ekonomsku valorizaciju, dok kulturna obeležja u velikoj meri utiču na ekonomske aktivnosti. Kreativnost, kao veoma važan faktor ostvarivanja dobiti, posledica je saradnje između industrijske proizvodnje i kulturnih delatnosti, sinteze koju možemo nazvati “kreativne industrije”. Kultura je veoma bitan element industrijskog napretka, a sama povezanost ekonomije i kulture datira još od davnih vremena. U radu će se analizirati i uticaj kulture i kreativnih industrija na ekonomski razvoj, kao i kreativne industrije u Srbiji.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: kreativne industrije, kultura, globalizacija, ekonomski razvoj, creative industries, culture, globalization, economic development.
Institutional centre: Centre for economic research
Depositing User: Vesna Jovanović
Date Deposited: 24 Nov 2021 20:35
Last Modified: 24 Nov 2021 20:35
URI: http://iriss.idn.org.rs/id/eprint/600

Actions (login required)

View Item View Item