Ostojić, Ivana (2015) Kreativne industrije, kultura i ekonomski razvoj. In: Globalizacija i kultura. Centar za ekonomska istraživanja Instituta društvenih nauka, Beograd, pp. 354-361. ISBN 978-86-7093-157-2
Text
IOstojic_Kreativne_industrije.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (755kB) |
Abstract
Nastanak nove paradigme razvoja u kojoj dominantno mesto zauzimaju znanje, veštine, inovacije, kreativnost, originalnost, dovodi do niza promena ne samo u privrednoj strukturi, nego i u konceptima rasta i razvoja. Kreativnost, inovacije i kultura poprimaju obeležje ekonomski relevantnih faktora, pri čemu kreativni resursi dobijaju ekonomsku valorizaciju, dok kulturna obeležja u velikoj meri utiču na ekonomske aktivnosti. Kreativnost, kao veoma važan faktor ostvarivanja dobiti, posledica je saradnje između industrijske proizvodnje i kulturnih delatnosti, sinteze koju možemo nazvati “kreativne industrije”. Kultura je veoma bitan element industrijskog napretka, a sama povezanost ekonomije i kulture datira još od davnih vremena. U radu će se analizirati i uticaj kulture i kreativnih industrija na ekonomski razvoj, kao i kreativne industrije u Srbiji.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | kreativne industrije, kultura, globalizacija, ekonomski razvoj, creative industries, culture, globalization, economic development. |
Institutional centre: | Centre for economic research |
Depositing User: | Vesna Jovanović |
Date Deposited: | 24 Nov 2021 20:35 |
Last Modified: | 24 Nov 2021 20:35 |
URI: | http://iriss.idn.org.rs/id/eprint/600 |
Actions (login required)
View Item |