Zlatanović, Sanja (2012) Koncept fleksigurnosti i strategija doživotnog učenja – perspektive razvoja u Republici Srbiji. In: Pomeraćemo granice. Institut društvenih nauka, Beograd, pp. 171-190. ISBN 978-86-7093-141-1
Text
SZlatanovic_Pomeracemo_granice.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (339kB) |
Abstract
U radu se analizira strategija doživotnog učenja (eng. lifelong learning) radno sposobnog stanovništva gde se razmatra nastanak i određuje pojam tzv. fleksigurnosti (eng. flexicurity), kritički ocenjuje i ukazuje na moguća rešenja u domaćem pravu. Razmatra se uticaj strategije doživotnog učenja na razvoj humanog kapitala, ali i na povećanje konkurentnosti privrednih subjekata (poslodavaca) kako bi se zajedno prilagodili promenama na tržištu rada nastalim kao posledica globalizacije, razvoja novih tehnologija, demografskih promena nastalih starenjem stanovništva, kao i širenjem Evropske unije. Posebno se govori o Saopštenju Evropske komisije o zajedničkim načelima fleksigurnosti iz 2007. godine. Pored toga, analiziraju se odredbe Zakona o radu i Zakona o zapošljavanju i osiguranju za slučaj nezaposlenosti Republike Srbije koje se odnose na fleksibilne oblike zapošljavanja i na obuku i stručno usavršavanje, uz osvrt na Strategiju razvoja obrazovanja odraslih koju je 2006. godine usvojila Vlada Republike Srbije.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | fleksigurnost, fleksibilnost, globalizacija, strategija doživotnog učenja, flexicurity, flexibility, globalization, lifelong learning. |
Institutional centre: | Centre for legal research |
Depositing User: | Vesna Jovanović |
Date Deposited: | 13 Dec 2021 16:40 |
Last Modified: | 30 Oct 2024 09:09 |
URI: | http://iriss.idn.org.rs/id/eprint/652 |
Actions (login required)
View Item |