Populistički stavovi, izborna izlaznost i izborno opredeljivanje

Todosijević, Bojan (2017) Populistički stavovi, izborna izlaznost i izborno opredeljivanje. In: Građani Srbije i populizam : javno mnenje Srbije 2017. Institut društvenih nauka, Centar za politikološka istraživanja i javno mnjenje, Beograd, pp. 95-129. ISBN 978-86-7093-173-2

[img] Text
BTodosijevic_Gradjani_Srbije_i_populizam.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (591kB)

Abstract

U radu se predstavljaju rezultati istraživanja javnog mnjenja, sprovedenog nakon izbora 2017. godine u Srbiji, koji se odnose na neke od osnovnih varijabli političkog ponašanja. U prvom delu rada se iznose nalazi u vezi s partijskom identifikacijom, izborne izlaznosti i izbornog opredeljivanja na izborima 2017. i 2012.godine. Takođe se govori o procenama verovatnoće da izborni kandidati uđu u drugi krug predsedničkih izbora, zatim simpatijama prema političkim partijama,te o osećaju političke efikasnosti. U drugom delu rada se prikazuje anali za povezanosti između jednog aspekta populističke ideologije (prvenstveno antielitistička orijentacija) i izbornog ponašanja. Rezultati pokazuju da uključeni stavovi koji operacionalizuju populizam nedeluju kao konzistentna ideološka orijentacija. Glasači koji su podržali kandidata vladajuće partije postižu generalno niže skorove na varijablama antielitističke orijentacije. Istovremeno, isti glasači surelativno skloniji da prihvate figuru snažnog političkog vođe.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: populizam, ideologija, izborna izlaznost, izbori, glasanje, Srbija populism, ideology, electoral turnout, vote choice, Serbia
Institutional centre: Centre for political research and public opinion
Depositing User: Vesna Jovanović
Date Deposited: 25 Mar 2019 13:03
Last Modified: 15 Jan 2021 17:09
URI: http://iriss.idn.org.rs/id/eprint/131

Actions (login required)

View Item View Item