Grafiti kao lingua franca globalne kulture

Mršević, Zorica (2015) Grafiti kao lingua franca globalne kulture. In: Globalizacija i kultura. Centar za ekonomska istraživanja Instituta društvenih nauka, Beograd, pp. 198-203. ISBN 978-86-7093-157-2

[img] Text
ZMrsevic_Grafiti_kao_lingua_franca_globalne_kulture.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (176kB)

Abstract

Predmet teksta je prezentacija grafita kao fenomena globalne kulture posmatrano kroz prizmu njene univerzalne rasprostranjenosti, univerzalne razumljivost i komunikativnosti. Cilj rada je ukaže da postojanje te spontane, autentične ulične umetnosti predstavlja kulturnu vrednost i savremeni doprinost globalnoj kulturi, posebno imajući u vidu njenu široku, globalnu sveprisutnost. Taj doprinos ne može umanjiti ni činjenica da mnogi od grafitnih produkata ne mogu da budu estetski visoko vrednovani, kao i da se sadržinski često nalaze u domenu banalnosti, ili u domenu propagiranja mržnje, netolerancije i nasilja. Autorka navodi i okolnosti ekonomske racionalnosti i tržišne vrednosti grafita, bilo kao umetničkih dela koja mogu da se prodaju i kupuju, izlažu u galerijama i muzejima, bilo kao turističkih atrakcija, ali i kao efikasnih marketinških sredstava za promociju širokog dijapazona proizvoda i usluga.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: grafiti, murali, globalna prisutnost, element urbaniteta, fenomen globalne kulture, globalna komunikativnost, umetnička i tržišna vrednost, turistička atrakcija, graffiti, murals, global presence, the element of urbanity, the phenomenon of global culture, global communication, art and market value, tourist attraction.
Institutional centre: Centre for legal research
Depositing User: Vesna Jovanović
Date Deposited: 24 Nov 2021 20:30
Last Modified: 24 Nov 2021 20:30
URI: http://iriss.idn.org.rs/id/eprint/608

Actions (login required)

View Item View Item