Mršević, Zorica (2015) Grafiti kao lingua franca globalne kulture. In: Globalizacija i kultura. Centar za ekonomska istraživanja Instituta društvenih nauka, Beograd, pp. 198-203. ISBN 978-86-7093-157-2
Text
ZMrsevic_Grafiti_kao_lingua_franca_globalne_kulture.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (176kB) |
Abstract
Predmet teksta je prezentacija grafita kao fenomena globalne kulture posmatrano kroz prizmu njene univerzalne rasprostranjenosti, univerzalne razumljivost i komunikativnosti. Cilj rada je ukaže da postojanje te spontane, autentične ulične umetnosti predstavlja kulturnu vrednost i savremeni doprinost globalnoj kulturi, posebno imajući u vidu njenu široku, globalnu sveprisutnost. Taj doprinos ne može umanjiti ni činjenica da mnogi od grafitnih produkata ne mogu da budu estetski visoko vrednovani, kao i da se sadržinski često nalaze u domenu banalnosti, ili u domenu propagiranja mržnje, netolerancije i nasilja. Autorka navodi i okolnosti ekonomske racionalnosti i tržišne vrednosti grafita, bilo kao umetničkih dela koja mogu da se prodaju i kupuju, izlažu u galerijama i muzejima, bilo kao turističkih atrakcija, ali i kao efikasnih marketinških sredstava za promociju širokog dijapazona proizvoda i usluga.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | grafiti, murali, globalna prisutnost, element urbaniteta, fenomen globalne kulture, globalna komunikativnost, umetnička i tržišna vrednost, turistička atrakcija, graffiti, murals, global presence, the element of urbanity, the phenomenon of global culture, global communication, art and market value, tourist attraction. |
Institutional centre: | Centre for legal research |
Depositing User: | Vesna Jovanović |
Date Deposited: | 24 Nov 2021 20:30 |
Last Modified: | 24 Nov 2021 20:30 |
URI: | http://iriss.idn.org.rs/id/eprint/608 |
Actions (login required)
View Item |